Co jeść, aby zdrowo i skutecznie schudnąć?

Marzy ci się figura modelki oraz brak tłuszczyku w strategicznych miejscach, takich jak brzuch, uda, biodra czy pośladki? Codziennie powtarzasz sobie, że przejdziesz na idealną dietę, ale jakoś ciężko się za to zabrać? Okazuje się, że wszelkie tak zwane diety cud wcale nie są skuteczne i bezpieczne. Najlepiej w codziennym życiu zastosować zdrowe odżywianie i trochę ruchu.

Czym jest zdrowe odżywianie i jak powinna prezentować się nasza dieta? Z pewnością warto z obecnego jadłospisu wyeliminować wszelkie bomby kaloryczne, takie jak słodycze, ciastka, czekoladki, słone przekąski, alkohol, a także kolorowe gazowane napoje. W ich miejsce powinniśmy wprowadzić suszone oraz świeże owoce, a także większą ilość warzyw. Papryka czy ogórek pokrojone w słupki świetnie służą jako przekąska do pracy czy szkoły. Zdrowa żywność nie musi być nudna. W internecie znajdziesz całą masę świetnych pomysłów i przepisów na zdrowe, smaczne i efektowne jedzonko.

Pamiętajmy, aby dieta nie była zbyt restrykcyjna.Warto wybierać zdrowsze produkty, nie musimy od razu drastycznie obcinać kalorii. Tłustą wieprzowinę można zamienić na chudą pierś z kurczaka, masło na dobrą margarynę, a ziemniaki – na ryż pełnoziarnisty czy kaszę jaglaną.

Jeśli zaczniemy jeść dużo mniej, prędzej czy później rzucimy się na niezdrowe jedzenie. Jeśli z dnia na dzień wprowadzisz zbyt wielkie zmiany w odżywianiu Twój organizm szybko Ci wyperswaduje długotrwałą dietę. Lepiej zaczynać stopniowo wprowadzać nowe zmiany i wtedy z łatwością wprowadzisz je w nawyk. Pamiętaj, że odchudzanie to nie jest kwestia jednego aktywnego tygodnia. Odpowiednio rozłożone w czasie zmiany wejdą Ci tak bardzo w nawyk, że przestaniesz to nazywać dietą.

Nie warto rzucać się na wszelkie diety cud – takie pomagają tylko na chwilę, a efekt jojo murowany. Postawmy na zdrowe odżywianie i odpowiednio skomponowaną dietę, a szybko pozbędziemy się nadmiaru zbędnych kilogramów.